Frukostseminarium med Jajja

En hel del har hänt sedan Jajjas affärsidé gick ut på att lägga sitemap.html-filer på sina kunders sajter med länkar till alla andra kunder. Nu är Jajja Nordens största SEO-bolag (deras uppgift) och marknaden har mognat betydligt. Jag hade inga jätteförhoppningar om att lära mig något av tyngd idag på deras frukostseminarium men var ändå nyfiken på att höra vad de har att säga.

Seminariet var uppdelat i tre delar men en halvtimme till varje. Först kaffe och smörgås och jag träffade min byagranne Lars som jobbar med instrument för termografi bland annat. Sedan de två föredragen som båda var rappa och med bra innehåll. Givetvis var nivån på föredragen inte anpassad efter mig men jag tror att de flesta av de i publiken har så pass mycket kunskap inom seo/Google att de kunde ha lite ”svårare” innehåll. Även om det inte var några direkta nyheter är det bra att bli påmind om tex länkbeten och att content is king. Tyvärr fick vi inte höra något hur Jajja jobbar mer än att de oftast inte behöver jobba så mycket med det tekniska utan mer hjälpa till att anpassa texter och strukturera den interna länkstrukturen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *